2012年6月28日星期四

握手

就在幾個月前某天的早晨,我如常上班,行經某處時發現有兩個黑影,分別站在行人路的兩旁派傳單。正愕然誰會在一大清早幹這些事時,看真一點,原來其中一位是現任立法會議員涂謹申。

本來我要走另一邊的,看到他後,本能上折返走向他,並說了幾句支持的話。他道謝以後就和我握了手。第一次和他握手感覺很奇怪,因為他的手完全不像律師所有,倒覺得像地盤工友,又或者農夫的手,皮膚粗糙但強而有力。

記得多年前曾於某美資公司工作,當中一位分公司高層的握手方式令我印象難忘。不論男或女,這位高層都會用力地跟對方握手,而且還會令對方有點痛。看來有點無禮,但由於他說話的態度懇切,所以只會令人感到熱情,一見難忘。

最近有幾位國內同事來訪,和他們握手的感覺很奇怪,握手都是「輕飄飄」,情況有點像大家輕輕觸碰一下就算了一樣。因為第一位同事是女生,以為她害羞才這樣,怎料和其他男生握手時也一樣。在網上無意中看到這篇文章,才知道這種「輕飄飄」的握手在國內是「流行的派頭」,原來如此!

http://hk.apple.nextmedia.com/supplement/columnist/art/20110914/15611331

&&&&&&&&

6 則留言:

the inner space 說...

噢!有力的握手,
那末雙手握單手 ......

菲菲 說...

以前學過握手,要令人留下自信的印象,就要握著對方整隻手,不只是手指,有力度地晃兩至三下(不過唔好太大力,人地唔痛自己都累啦!XD),眼神友善地直視對方,面帶微笑,呢D先係「正統」的握手方式。

當然我年紀大,呢D方式可能過時都唔定,但係我依然最鐘情呢種方式。^^

bittermelon 說...

Space兄,我呢家就係用你講既方法嚟同人握手架.

菲菲姐,多謝妳既分享,等我都學下先^_^

匿名 說...

Hi, bittermelon

Thanks for your advice in stock turnover ratio. Any best stock turnover ratio for retail shops/ manufacturer? If low stock turnover rate means over stock?

匿名 說...

Hi, bittermelon

Thanks for your advice in stock turnover ratio. Any best stock turnover ratio for retail shops/ manufacturer? If low stock turnover rate means over stock?

bittermelon 說...

Hi anonymous,

In general, low stock turnover ratio means overstocking. however, it is hard to say what is "low" and what is "high". Therefore, to easy the analysis, i like to convert the ratio into no. of days. i.e. 365/inventory turnover ratio.

anyway, wiki has a very detail description about this ratio. hope this help:

http://en.wikipedia.org/wiki/Inventory_turnover

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin