2010年2月1日星期一

Interview 技巧分享-如何回答兩難的問題?

找工作的季節又到了,見到不少朋友正在搵工跳槽,所以特別寫了此文,和大家分享一些 Interview 的技巧及經驗。

就以內審的面試為例吧,Interviewer 時常都會問一個問題,假設你現在負責某個審計項目,需要向被審單位拿取資料,可是Auditee又很不合作,不是拖延就是說自己太忙,要遲些才能給你資料。就算給了他們 Deadline,到期又未能提供所有資料,但是審計項目也有期限,再拿不到資料,項目一定不能在限期前完成,哪如何是好?

耐心等待?但項目不能再等,而且不知要等多久啊!向 Auditee的上司投訴?如果這樣做的話,就算這次資料拿到手,但自己和Auditee的關係勢必會變差,以後再要拿資料或者問問題時可能會更難!還是告訴內審經理或者Senior,由他們幫自己“出頭”拿資料吧?不過,將皮球踢給自己的上司,他們會怎樣想?會不會以為自己無能影響表現?

面對這些兩難的問題,我的經驗是首先要讓自己明白,它們是沒有“正確”答案的。同一個問題在不同人的手上,其處理方法都不一樣。就算是同一人,不同環境不同對手其處理手法亦不一樣,所以沒有“正確”或者“不正確”的答案,只有“合邏輯”或“不合邏輯”之分。特別是一些老練的 Interviewers,他們會故意問這些兩難的問題,目的不是在意你的答案正確與否,而是看你的反應及思路是否合邏輯。所以,只要對答得宜及表現鎮定的話,過關的機會便會大增。

要令到自己表現鎮定及有自信,充足的準備是必需的。要申請會計及審計的職位,其實有很多問題都是可以估計得到的,如果預先準備好,面試的表現自然會好。以我自己為例,我會將對方可能會問的問題一一列出來,之後每條問題要如何回答都想好並寫下,而且還會預備英文及普通話的答案,以防 Interviewer突然轉Channel。我們的母語始終是廣東話,很多詞彙用詞都不同,預先準備好了,回答時就會暢順得多。

找工作不是單純「人揀你」,而且也是「你揀人」,所以不用太在意每一次面試是否成功,最重要是留意自己那些地方需要改進,就當每次的面試都是 Training就可以了。其實Interview 也講緣份的,自己表現出色未必等於一定成功,因為請你與否還有很多不為人知的因素,例如一個Department 出色的人太多,為免造成不必要的競爭,部門主管可能會故意請一些表現普通的人。又例如一些部門主管本身能力有限的,他們不會請太優秀的人回來,因為他們怕駕馭不了。 Interview多了,發覺搵工其實也是人夾人緣,不太著意得失的話,壓力自然沒有那麼大,成功的機會則會增加。

預祝正在搵工的你早日找到理想的工作。

&&&&&&&&

17 則留言:

Ebenezer 說...

內審呢行其實係屬於厭惡性行業,對IA有經驗嘅applicant, inter-personal skill 呢類問題唔可能覺得有難度,因為應該係日日食生菜咁食慣。

反之,若新仔怕的話,應該叫佢唔好入行。

匿名 說...

If you don't mind me asking, how would you answer the "not-cooperative-client" question? Or what is the "best" answer that you have heard from the interviewees?

Ebenezer 說...

匿名:

哈哈,苦瓜師兄咪係帖文中教咗點應付呢種問題囉?!!

好認同師兄所講: No best answer!

bittermelon 說...

多謝Ebenezer兄的補充.

匿名君:
正如文中所講,沒有一定的答案,因為太多不確定因素.不過你問我具體會怎樣答,我的approach是不答,而是和interviewer discuss.

我首先會返問interviewer一些問題,例如IA在企業的地位/受尊重程度如何,管理層的support有多大,auditee是什麼department (supporting 或是front-end),audit 在什麼時間進行(peak/non-peak season), audit這個department是第一次還是已經進行過等等.

之後再和interviewer找出client不合作的原因. 然後針對原因來處理.

早前我曾寫過一篇叫《內審人如何與其他部門同事相處》的文章,內裡曾提及過一些處理client的技巧,有興趣可以看看.

http://bittermelon2009.blogspot.com/2009/02/blog-post_21.html

偉恩 說...

Dear 苦瓜兄:
非常好的題目與分享,在台灣由於證照氾濫,有證照只是代表非常會背書與考試,不等於會做事與實務經驗智慧;所以我找人也會故意問一些兩難與似是而非的問題...。自己找工做的時候,也其期待對方問一些兩難的問題,幫助我釐清自己的想法與對方的期待

bittermelon 說...

偉恩兄,多謝^^

匿名 說...

To苦瓜師兄:
如果只有2nd tier external audit (semi-qualified) 經驗, 想搵IA係咪無機會?

bittermelon 說...

Hi 匿名:
只有external audit經驗,不論big 4又好,2nd tier或local firm都好,一樣有機會入IA.

匿名 說...

苦瓜兄,我係big 4 做左2年就出左commercial 做analyst/accountant, 有無機會搵到 IA 呢?

bittermelon 說...

Hi 匿名君:
答唔到你,因資料太少,如果唔介意的話,給我一個email,簡單講講你既履歷我知?

Unknown 說...

To苦瓜師兄:
你好, 又係我呀, PHOEBE, 上次問過你野的, 我本身係 LOCAL FIRM 做左2 年, U GRAD 而家係財仔做左大半年 IA, 想轉左, 而家有份 I KILL U LATER 的 IA 見, 想問問你點準備好, 我見佢做好多方面, 又地產又OIL, 唔知佢既FOCUS 係點, 唔該!!!!

bittermelon 說...

hi Phoebe
財仔既IA我唔熟識,所以唔敢比意見.不過有一點,你現在份工先做咗大半年,咁快又轉工,似乎對你既CV唔係太好了吧?anyway,我覺得除非你認為先工的exposure較好,否則轉工轉得太密唔係好事喎

Unknown 說...

呢個我都知, 不過我而家呢個財仔IA 真係無乜野學到呢, 所以咪想轉囉! 我又唔知D 大公司, 例如中XX富D IA 會點問, 所以咪要請教你!

Unknown 說...

我而家呢份財仔IA無野學架!做十年同做一年做既野係一模一樣既呢!

seikomatic 說...

俺會考量下:

(1)公司管理層對IA既重視到只為交貨還是需要真相?
(2)如果個project系上面要做,或者有人投訴,深入程度當然唔同。

(3) IA如果連自已既獨立性同權威都確立唔到,仲邊有運行;退休DA 阿頭話IA系為公司把脈,常當然好聽過話系企業政治打手。

wakasan 說...

如果係second tier 做IA/risk advisory,將來入big 4 / 其他commercial 公司嘅 IA前景如何?

bittermelon 說...

咁點解呢家唔申請big 4,仲要等將來?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin